چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 242716
۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۴:۲۶

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس، حوزه و نظام اسلامي را يد واحده دانست و گفت: براي استمرار حركت نظام بايد در فكر استمرار حيات حوزه هاي علميه به بهترين وجه بود.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس با تاكيد بر اهميت نقش مراجع عظام و روحانیت گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران مديون تلاش ها و فعاليت هاي روحانيت است، لذا باید از جایگاه معنوی و اجتماعی روحانیت غافل نباشیم.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مرکز خبر حوزه،  از حوزه هاي علميه به عنوان كانون پرورش فكر و انديشه اسلامي ياد كرد و گفت: خروجی حوزه های علمیه شخصيت هايي همچون مراجع عظام تقليد و رهبر معظم انقلاب است که چراغ راه و سکاندار جامعه در فرازونشیب های سیاسی، اجتماعی و مذهبی می باشد.

نماينده اروميه با نگاهی به گذشته ايران گفت: بارها شاهد گره ها و مشكلات حادی در ايران بوده ايم كه مي رفت تا این کشور را به ورطه نابودي بکشد، اما يك فتواي بزرگ دینی توسط یک عالم مهذب مسير را تغيير داد و سرنوشت کشور را عوض کرد.

وي با تاكيد بر اينكه اهميت فتواي مراجع اثبات مي كند كه حكومت الهي از ناحيه ولايت فقيه به فعليت مي رسد، گفت: اكنون به آساني ثابت مي شود كه نقش روحانيت تا چه اندازه اهميت دارد و بايد بدانيم كه براي ايجاد فرهنگ سالم و اصيل اسلامي به صورت روزآمدنیازمند حضور روحانیت در همه عرصه‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام ذاكر با تاكيد بر اينكه نظام بايد براي طلاب جوان میدان باز کند گفت: روحانيون پاک ترین قشر برای اداره جامعه هستند و همواره با جان فشانی از نظام دفاع می کنند.

وي با تاكيد بر اينكه نظام در برابر روحانيت مسئوليت دارد، گفت: نظام بايد راه حل مناسبي بيانديشد تا ضمن استقلال حوزه و روحانيت ساخت و تجهیز مدارس علمیه توسعه پیدا کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha